Translate

sobota, 16 maja 2020

Poranna pielęgnacja twarzy

O wiele prostsze byłoby życie gdybyśmy od razu po przebudzeniu wyglądały ładnie, świeżo, a nasza skóra była promienna i długotrwale nawilżona. Niestety czasem budzimy się z szarą, tłustą cerą, pozbawiona jakiegokolwiek blasku... Musimy jakoś sobie radzić wspomagając się różnymi kremami, żelami i innymi kosmetykami do twarzy, które sprawią żebyśmy wyglądały pięknie i świeżo każdego ranka.  


Przez lata testowania różne kosmetyki i sposoby pielęgnacji skóry twarzy. W końcu jakiś czas temu opracowałam swój własny sposób dbania o cerę. Mój poranny codzienny rytuał pielęgnacji cery obejmuje cztery proste kroki:

  1. Najpierw myję twarz hialuronowym żelem do mycia twarzy 3 w 1 z firmy Eveline. Ostatnimi czasy jest to mój ulubiony żel do mycia twarzy. Dokładnie usuwa wszystkie zanieczyszczenia oraz pozostałości po makijażu, przywraca skórze blask i nie wysusza jej. Jest on zalecany do każdego typu cery, także wrażliwej i naczyknowej. Stosuję go, ponieważ ciężko jest określić mój typ cery. W chłodniejszych miesiącach roku moja skóra jest bardziej sucha niż w cieplejszych i skłonna jest do powstawania naczynek niezależnie od pory roku. Żel ten spełnia wszystkie wymaganie mojej trudnej do określenia cery, więc stosuję go niezmiennie od kilku lat. Niewielką ilość żelu nanoszę na zwilżoną skórę twarzy, spieniam go, wykonuję delikatny masaż skóry, następnie spłukuję. 
    Hialuronowy żel do mycia twarzy 3w1 150 ml  za 14,49 zł
     zakupiony w Rossmannie
     
     
  2. Drugim krokiem jest tonizowanie. Jest to ważny krok, ponieważ po zastosowaniu toniku skóra lepiej wchłania krem do twarzy. Zazwyczaj wybieram tonik z firmy Zaja w sprayu. Oliwkowa woda tonizująca zawiera witaminę C oraz liście zielonej oliwki. Zalecana jest do każdego typu cery, zapobiega utracie wody i poprawia kondycję skóry. Jak dla mnie tonik ten jest odpowiedni, można go również stosować w ciągu dnia w celu odświeżenia skóry. Codziennie rano przed nałożeniem kremu rozpylam tonik bezpośrednio na twarz, następnie wklepuję go palcami (można go również rozprowadzić po twarzy za pomocą płatków kosmetycznych).
    Ziaja oliwkowa woda tonizująca,  200 ml za 9, 99 zł
    zakupiona w Hebe

  3. W tym kroku powstrzymuję tworzenie się zmarszczek pod oczami. Niedawno odkryłam  głęboko nawilżający lotion pod oczy roll-on z firmy Ava z którego jestem bardzo zadowolona. W ogóle nie widać moich zmarszczek, które już powoli zaczynają się tworzyć. Stwarza on efekt liftingu i minimalizuje opuchnięcia pod oczami. Zawiera HYDRANOV, który 3-krotnie szybciej nawilża skórę niż kwas hialuronowy. Zawarty w nim olejek arganowy i arganowe komórki macierzyste, poprawiają kondycję skóry, napinają ją i spłycają zmarszczki. Wykonuję wygodnym aplikatorem delikatny masaż w okolicach oczu, który daje uczucie chłodzenia, dodatkowo dla uzyskania lepszego efektu wklepuję go delikatnie palcami. Jak wspomniałam już na początku jestem z niego bardzo zadowolona i na pewno kupię go znowu.
    Ava głęboko nawilżający roll-on pod oczy, 15 ml za 22,99 zł,
    zakupiony w Hebe

  4. Ostatnim krokiem w moim codziennym rytuale pielęgnacji skóry jest nałożenie kremu. Na dzień zawsze wybieram kremy z filtrem UV zawierające kwas hialuronowy, przeznaczone dla skóry naczynkowej. Trudno mi dobrać krem do twarzy który w 100% by mi odpowiadał. Jakiś czas temu zakupiłam krem Perfecta Cera Naczynkowa. Nawilża on i odżywia skórę, wzmacnia i maskuje naczynka, minimalizuje zaczerwienienia, opóźnia procesy starzenia się oraz zawiera filtr SPF 20. Jak dla mnie krem zbyt wolno się wchłania i zazwyczaj muszę odczekać kilka minut zanim nałożę makijaż. Od kiedy go stosuję nie pękają na mojej skórze nowe naczynka, ale nie znikają też stare, które maskuje mi dopiero podkład do twarzy. Następnym razem wypróbuje inny krem do twarzy, ponieważ czuję, że ten nie jest jeszcze tym jedynym, odpowiednim kremem dla mojej skóry.
    Perfecta Cera Naczynkowa krem nawilżająco-odżywczy
    do twarzy na dzień SPF 20, 50 ml, za 22,49 zł
    zakupiony w HEBE
     

Rano, po wykonaniu tych czterech prostych kroków (i oczywiście po wypiciu kawy) mogę już normalnie funkcjonować z oczyszczoną, promienną i odświeżoną cerą, na którą zazwyczaj nakładam makijaż (ale o tym już w innym poście). 

A Wy, stosowałyście któryś z powyższych kosmetyków? Może poleciłybyście mi jakiś odpowiedni dla mnie krem na dzień? :)

18 komentarzy:

  1. Chętnie wypróbuję ten żel do mycia twarzy z Eveline :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnego z tych produktów nie miałam, ale moje poranne kroki wyglądają prawie tak samo. Daję jeszcze dodatkowy krem z filtrem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chyba muszę zaopatrzyć się w dodatkowy krem z filtrem lub z większym niż używam 😊

      Usuń
  3. Miałam z Ziaji tę wodę tonizująco. Spisywała się świetnie szczegolnie latem bo fajnie odświeżała twarz w upalne dni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym wypróbować taki rollon, wygląda bardzo ciekawie :) Wspaniała pielęgnacja. Niezwykle ważna dla naszej skóry i duszy rutyna :) Dla mnie pielęgnacja to wyjątkowo kojący i odprężający czas :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam ten rollon, najlepszy kosmetyk pod oczy jaki kiedykolwiek miałam. Też lubię odprężać się przy pielęgnacji tworząc moje domowe "spa"😊

      Usuń
  5. Ja na dzień wolę kremy z wyższym filtrem, najczęściej wybieram te z SPF50.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chyba muszę zaopatrzyć się w dodatkowy filtr, szczególnie teraz jak lato idzie😊

      Usuń
  6. Myślę, że najbardziej pożądany jest krem ​​pod oczy .., zarówno mężczyźni, jak i kobiety nie chcą widzieć pojawienia się zmarszczek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bez pod kremu pod oczu byłoby ciężko...

      Usuń
  7. Nie miałam okazji testować tych produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta woda z Zaji mnie zaciekawiła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden z moich ulubionych i stałych w pielęgnacji kosmetyków :)

      Usuń
  9. Noo, porządna pielęgnacja. Ja rano tylko myję twarz wodą i uzywam obojętnie jakiego kremu, a więc nic ciekawego ups
    Twoich produktów niestety nie znam :(

    Miłego dnia!
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może z czasem poznasz 😀 moja skóra jest bardzo wymagająca więc muszę tych wszystkich produktów używać😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu, będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie komentarz :)

Your Natural Side Olej z pestek moreli

Dzisiaj przedstawię Wam kolejny ciekawy naturalny olejek z pestek smacznych owoców, z którym nie miałam wcześniej styczności. Jego marka jes...

Popular Posts